Acties
Acties zijn zichtbaar bij een resultaatblok. Nadat u gekozen hebt voor een module, een navigatie-item en eventueel het filter heeft ingesteld ziet u in ComTak het door u gevraagde resultaat. Bij dat resultaat zijn vaak "acties" beschikbaar.
In de volgende schermafbeelding ziet u het “Navigatie” en “Acties” blok van de Verzuimmeldingen uit de Presentiemodule.
Te zien aan de informatie op de pagina onder het filter is een aantal verzuimmeldingen. In dit geval is er in het filter gekozen voor een specifieke student en datum. De roostermodule heeft verschillende “Navigatie-items”. Het is niet de bedoeling die hier te behandelen. In andere instructies zullen deze items aan bod komen.
Onder de “Acties” ziet u de acties die van toepassing zijn voor dit “Resultaat”:
- Categorieën weergeven
- VSV-verzendlijst weergeven
- VSV-meldingen genereren
Welke acties voor een gebruiker zichtbaar zijn hangt af van:
- De rechten die deze persoon heeft
- Het filter
- De status van de items in het resultaat
Rechten
Afhankelijk van de rol die u heeft in de instelling voert u taken uit. Een administratief medewerker heeft andere "acties" nodig dan een studieloopbaanbegeleider. in bovenstaand voorbeeld is de actie “Verzuimmelding toevoegen” beschikbaar. U zult deze actie alleen zien als u een u het recht heeft een verzuimmelding toe te voegen.
Het filter
Afhankelijk van de wijze waarop u een resultaat filtert zijn soms andere acties beschikbaar. Bijvoorbeeld in het overzicht studenten (Beheermodule | Studenten) ziet u andere acties als u op een klas filtert. Zo is dan de actie "Klassenlijst genereren" beschikbaar.
De status van de items in het resultaat
Sommige items hebben een status. Zo heeft een taak (opdracht, project, etc.) een status. Voor een taak die de status "ontwikkeling" heeft zijn andere acties beschikbaar dan voor een taak die "Gereed" is.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.