U kunt uw eigen gegevens bewerken in ComTak als deze niet uit een extern systeem worden ingelezen. In dat geval is dat de bron en kunt u ze niet aanpassen in ComTak.
Bewerken van uw eigen gegevens vanuit het gebruikersmenu

Wanneer u in ComTak rechtsoven op het icoon of uw pasfoto klikt dan is er een radertje waarop u kunt klikken. Via deze route komt u bij uw gegevens.
Gegevens bewerken - deel 1

De volgende secties zijn beschikbaar:
- Medewerker
- Adresgegevens
- Contactgegevens
- Diversen
- Voorkeuren
- Afdelingspecifieke gegevens
Medewerker
Eigenlijk niet een sectie maar de titel van dit scherm. Onder medewerker staan de details van uw naam en een eventueel personeelsnummer. De velden spreken voor zich. Het voorvoegsel wordt ook wel tussenvoegsel genoemd.
Adresgegevens
Onder Adresgegevens kunt u uw woonadresgegevens invoeren. De velden in deze sectie spreken voor zich.
Contactgegevens
Onder Contactgegevens kunt u uw telefoonnummers en e-mailadressen kwijt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen privé- en schoolgegevens. Als een e-mail adres is ingevoerd kan vanuit ComTak een mail worden gestuurd naar de betreffende medewerker. Dit kan vanuit verschillende schermen in ComTak. Omdat in ComTak 2 mailadressen ingevoerd kunnen worden kunt u bij het veld “Standaard E-mail” kiezen welk E-mail adres ComTak gebruikt voor het verzenden van mails.
LET OP: Indien u geen e-mailadres invoert kunt u verschillende rapportages niet gebruiken in ComTak. Deze worden namelijk gemaild.
Diversen
Onder Diversen kunt u wederom enkele voor zichzelf sprekende velden vullen.Enkele velden behoeven toelichting:
Accounttype en BSN
Er zijn 3 accounttypes beschikbaar:
- Normaal Dit type is bedoeld voor alle medewerkers met een burgerservice(sofi)nummer. Mocht er een synchronisatie plaatsvinden van de medewerkergegevens met een extern systeem (HRM-systeem) dan wordt in eerste instantie het burgerservicenummer gebruikt voor de koppeling. Indien u kiest voor dit type moet u het burgerservicenummer invoeren.
- Zonder BSN Dit type is bedoeld voor medewerkers die (nog) geen burgerservicenummer hebben of waarvan dit nummer nog niet bekend is. Bij een syncronisatie met een extern systeem waarbij medewerkergegevens geupdate worden, zullen deze accounts niet geupdate worden. Het kan dan ook leiden tot dubbele accounts.
- Dummy accounts Deze accounts zijn bedoeld voor roosterdoeleinden.
Lesgever
Met lesgever kunt u aangeven of deze medewerker (ook) een lesgevende functie bekleed. Indien dit het geval is zal deze medewerker worden weergegeven in verschillende keuzelijsten. Bijvoorbeeld in het roosterfilter ziet u alleen "lesgevende" medewerkers. Indien u hier kiest voor "Ja" wordt een andere keus zichtbaar:
Bevoegd docent?
Hier kunt u aangeven of deze medewerker een lesbevoegdheid heeft. Indien u deze vraag beantwoord met "Nee" kunt u na het "Toepassen" aangeven welke andere docent als "toezichthouder" kan functioneren.
Roosterimportcode
De roosterimportcode wordt tijdens de roosterimport gebruikt om te bepalen welke lessen aan deze medewerker gekoppeld worden. De roosterimportcode kan op 2 plaatsen worden ingevoerd. Op deze plaats geldt de roosterimportcode voor de gehele instelling (school). Verder kan de roosterimportcode ingevoerd worden bij "Afdelingspecifieke gegevens".
Roosterdefinitie
Een roosterdefintie wordt gebruikt door roostermakers. Dit veldt bepaald of tijdens de roosterimport bestaande roosters verwijdert worden.
Voorkeuren
In deze sectie kunt u de volgende instellingen wijzigen:
Standaard afdeling
Als u werkt voor meerdere afdelingen in uw instelling kunt u hier aangeven welke afdeling gekozen wordt als u inlogt in ComTak.
Beheer in afdeling
U kunt lid zijn van meerdere afdeling binnen uw instelling. Hier kunt u aangeven in welke instelling uw account beheerd wordt. U kunt hier ook kiezen voor "alle".
Roosters, pasfoto's altijd weergeven?
Met dit veld kunt u bepalen hoe de presentielijst eruit ziet bij het invoeren van presentie. Als u hier kiest voor “Nee” ziet u de lijst als een namenlijst. De pasfoto van de betreffende student ziet u als u met de muis boven de naam komt. Kiest u hier voor “Ja”, ziet u de lijst als een pasfotolijst.
Verzuimeenheid
In het filter van het verzuimoverzicht (Roostermodule | Verzuimoverzicht) kunt u filteren op afwezigheid. U kunt hier kiezen voor klokuren, lesuren of percentage. U kunt hier al een voorkeur ingeven.
Presentieconfiguraties
Roosterimportcode
De roosterimportcode wordt tijdens de roosterimport gebruikt om te bepalen welke lessen aan deze medewerker gekoppeld worden. De roosterimportcode kan op 2 plaatsen worden ingevoerd. Op deze plaats geldt de roosterimportcode voor de afdeling. Eerder in het overzicht kon de roosterimportcode ingevoerd worden voor de gehele instelling (school).
Actief
Hier kunt u aangeven of deze medewerker actief is in de afdeling (LET OP! Dit dient per afdeling te geschieden).
Gegevens bewerken - deel 2

- Presentieconfiguraties
- Medewerkergroepen
- Rechtengroepen
- Laatste 20 berichten
Presentieconfiguratie
Met een presentieconfiguratie kan worden vastgelegd hoe de presentie-invoer plaatsvindt in een les waarbij deze medewerker is geroosterd. Er kan worden bepaald of er presentie wordt vastgelegd en welke presentiesoorten (aanwezig, afwezig, te laat en N.v.t.) ingevuld kunnen worden. Meestal wordt dit niet gebruikt bij een "normale" medewerker. Bij het accounttype "Dummy" dat voor roosterdoeleinden gebruikt wordt wel.
Medewerkergroepen
Medewerkers kunnen worden gegroepeerd in medewerkergroepen.
Autorisatiegroepen
In groepen worden rechten vastgelegd. In ComTak kunnen alle functies gekoppeld worden aan een rol. Rollen worden weer gecombineerd in een groep. Een medewerker is altijd lid van minimaal 1 groep. Hierdoor is het mogelijk medewerkers alleen die mogelijkheden te geven die ze nodig hebben voor de uitvoering van hun werk. Dit houdt het systeem voor de medewerker overzichtelijk en geeft de mogelijkheid voor het beheren van taken en verantwoordelijkheden. De functionaliteit rondom groepen en rollen zal in een andere instructie verder worden uitgewerkt. Alleen autorisatiebeheerders kunnen medewerkers in een groep plaatsen.
Laatste 20 contacten en acties
Net als op de startpagina worden hier de laatste 20 contacten en acties getoond waarbij u betrokken bent. Om alle contacten en acties te zien kiest u voor de actie "Alle contacten en acties weergeven".
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.